Reis en informatie

Van Schiphol naar het bijzondere eiland Iona

06 mei tot en met 12 mei 2023

Onze verzorgde 6-daagse Iona reis begint op Glasgow. Daar ontmoeten we elkaar om samen nieuwe horizonten te verkennen. In onszelf, bij de ander én om ons heen. De mooie en afwisselende reis over Schotse landerijen brengt ons in de juiste stemming om in de bijzondere havenplaats Oban te arriveren. Vanwaar we vertrekken met de eerste ferry over de binnen-Hebriden richting het eiland Mull te gaan en vandaar weer met de ferry naar Iona.

Van Nederland naar Glasgow in Schotland

Glasgow. Deze stad lis het startpunt van onze gezamelijke reis.

Van Glasgow naar Oban

Vanuit Glasgow Airport vertrekken we, per bus Oban. Een prachtige tocht door de West-Highlands van Schotland.

Van Oban naar Graignure

Hier nemen we de ferry naar Craignure. Dit dorp is de belangrijkste ferryhaven op het eiland Mull.

Van Graignure naar Fionnphort

Van de Ferry gestapt, nemen we de bus en steken we in 1,5 uur dwars het eiland Mull over naar Fionnphort. Net als de tocht van Glasgow naar Oban is dit een prachtige trip.

Van Fionnphort naar Iona

Van Fionnphort varen we met een kleine ferry in 10 minuten naar het kleine haventje Agryll op Iona. De staf en de vrijwilligers van The Iona Community vangen ons op en brengen de bagage naar ons verblijf in het de Iona Abdij. Wij wandelen vervolgens in een kleine 10 minuten naar onze gastverblijven en snuiven de sfeer van het eiland op.

De terugreis van Iona naar Schiphol

De terugreis van Iona naar Nederland doen we zeker in 1 dag, omdat we ‘s morgens vroeg al de ferry kunnen nemen en de andere reisonderdelen goed op elkaar aansluiten.

Wilt u meer weten over de kosten van deze reis naar Iona? Klik dan op prijsinformatie.

Lees ook:
De Schotse ferry's